FAQ

1. Co muszę posiadać aby podłączyć się do waszej sieci?

Wystarczy komputer z kartÄ… sieciowÄ…. W starszych modelach konieczna jest instalacja - szacunkowy koszt to 60 zÅ‚. W wiÄ™kszoÅ›ci nowych i używanych komputerów karta sieciowa jest zainstalowana.

2. WybraÅ‚em internet bezprzewodowy. Jakie warunki techniczne muszÄ™ speÅ‚nić, żeby móc korzystać z waszych usÅ‚ug?

Warunki techniczne, sposób montażu i podÅ‚Ä…czenia omawiamy każdorazowo podczas pierwszej wizyty. Warunkiem koniecznym jest dostÄ™p do dachu lub komina, gdzie montujemy urzÄ…dzenie odbiorcze. Od tego urzÄ…dzenia prowadzimy kabel który to doprowadzamy do miejsca wskazanego przez klienta. ZakoÅ„czeniem naszej instalacji jest podÅ‚Ä…czenie i skonfigurowanie urzÄ…dzeÅ„ w domu klienta. PodÅ‚Ä…czenie obejmuje 1 komputer lub router. Inne dodatkowe prace zwiÄ…zane z konfiguracjÄ… urzÄ…dzeÅ„ klienta wymagajÄ… dodatkowych opÅ‚at.

3. Wybrałem internet bezprzewodowy. Czy w korzystaniu z waszej sieci przeszkadzają warunki pogodowe, śnieg, deszcz itp.?

Jedynymi trudnymi warunkami uniemożliwiającymi czasowo działanie naszej sieci są silne burze i wyładowania. Montowany przez nas sprzęt jest takim samym urządzeniem elektrycznym jak radio, i tak samo należy wyłączyć go z prądu podczas silnych wyładowań.

4. Ile czasu zajmuje instalacja?

Standardowy czas instalacji to 1 do 2 godzin.

5. W jaki sposób otrzymam fakturÄ™?

Faktury dostępne są w panelu klienta na stronie Elektronicznego Biura Obsługi Klienta oraz ich obraz wysyłany jest po podaniu adresu e-mail, każdego pierwszego dnia miesiąca. Jeśli nie podali państwo e-maila podczas podpisywania umowy proszę zaktualizować swoje dane w panelu klienta.

6. W jaki sposób otrzymać nr klienta oraz PIN?

Wystarczy wysłać maila na adres bok@varnet.pl lub sms-a na nr. 730-108-330 i podać adres i dane osoby na umowie.

7. Gdzie w panelu klienta odnaleźć fakturę i ja wydrukować?

Do poprawnego otworzenia faktury konieczny jest program Adobe Acrobat Reader.
Można go pobrać ze strony http://get.adobe.com/reader/?promoid=DAFYK
Å»eby fakturÄ™ otworzyć wystarczy w niÄ… kliknąć. Po otworzeniu można fakturÄ™ zapisać klikajÄ…c ikonkÄ™ dyskietki w lewym górnym rogu.

8. Czy jest możliwość zÅ‚ożenia zamówienia drogÄ… elektronicznÄ…?

Tak, w przypadku klientów indywidualnych wystarczy na adres mailowy: bok@varnet.pl wysÅ‚ać dane do umowy: imiÄ™, nazwisko, PESEL, adres zameldowania i adres Å›wiadczenia usÅ‚ugi, telefon kontaktowy, e-mail kontaktowy, oraz podać plan taryfowy.

W odpowiedzi na takiego e-maila pracownicy obsÅ‚ugi klienta oddzwoniÄ… i umówiÄ… siÄ™ na instalacjÄ™.

W przypadku firm konieczna jest wcześniejsza wizyta handlowca varnet w miejscu świadczenia usługi.

9. Czy muszę dysponować własnym modemem?

Nie trzeba mieć własnego modemu.

10. Czy w ramach oferty otrzymuję od państwa modem??

Tak w ramach usÅ‚ugi VARNET nieodpÅ‚atnie udostÄ™pnia modem, który po zakoÅ„czeniu umowy demontuje i zabiera.

11. Czy w ramach oferty otrzymuję od państwa router??

Urządzenia takie jak router są sprzedawane przez VARNET jeśli klient nie ma swojego urządzenia. Jeśli już jest jakiś router w posiadaniu klienta to trzeba podać jego nazwę i parametry pracownikom VARNET. Nastąpi sprawdzenie czy takie urządzenie nadaje się do użytku w przypadku usługi jaką oferuje VARNET.

12.Jaki jest zasięg internetu bezprzewodowego?

W zależnoÅ›ci od zamontowanego routera zasiÄ™g może wynosić od kilku do kilkunastu metrów. Jednak każda przeszkoda na drodze sygnaÅ‚u z routera do urzÄ…dzenia klienckiego osÅ‚abia sygnaÅ‚.

13. Czy bÄ™dÄ™ mógÅ‚ korzystać z internetu bezprzewodowego w obrÄ™bie wÅ‚asnego mieszkania?

Tak, przy pomocy routera lub routerów można rozesÅ‚ać sygnaÅ‚ internetowy w ramach mieszkania lub domu.

14. Czym jest Å›wiatÅ‚owód?

Jest to specyficzny kabel telekomunikacyjny umożliwiajÄ…cy przesyÅ‚anie sygnaÅ‚u optycznego, wykorzystywany w telekomunikacji, telewizji kablowej i lokalnych sieciach komputerowych. NoÅ›nikiem informacji jest znajdujÄ…ce siÄ™ wewnÄ…trz kabla wÅ‚ókno Å›wiatÅ‚owodowe Å›rednicy nieco wiÄ™kszej od Å›rednicy ludzkiego wÅ‚osa. Wykorzystywane zalety Å›wiatÅ‚owodu to zasiÄ™g i pasmo transmisji wiÄ™ksze niż dla innych mediów transmisji.

15. Jaki jest czas od podpisania umowy do instalacji internetu?

Zwykle jest to czas do 1-3 dni.

16. Internet nie działa, co trzeba zrobić?

W pierwszej kolejnoÅ›ci wyÅ‚Ä…czyć z prÄ…du urzÄ…dzeÅ„: modem i router, NastÄ™pnie po 1 min przywrócić zasilanie  w prÄ…d. JeÅ›li internet nadal nie dziaÅ‚a  to w godzinach 8-17 należy zadzwonić na numer 730-108-303, po 17 trzeba wysÅ‚ać SMSa z informacjÄ…: adres gdzie jest awaria, oraz imiÄ™ i nazwisko osoby kontaktowej/zgÅ‚aszajÄ…cej. Czas zdalnej realizacji standardowego zgÅ‚oszenia od klienta wynosi zwykle do 12h. W szczególnych przypadkach może być krótszy.

 

 




Copyright © 2025 by varnet.pl .Wszelkie prawa zastrzeżone.

Ta strona używa plików cookies.
Polityka PrywatnoÅ›ci    Jak wyÅ‚Ä…czyć cookies?    CyberbezpieczeÅ„stwo AKCEPTUJĘ