FAQ

1. Co muszę posiadać aby podłączyć się do waszej sieci?

Wystarczy komputer z kartą sieciową. W starszych modelach konieczna jest instalacja - szacunkowy koszt to 60 zł. W większości nowych i używanych komputerów karta sieciowa jest zainstalowana.

2. Wybrałem internet bezprzewodowy. Jakie warunki techniczne muszę spełnić, żeby móc korzystać z waszych usług?

Warunki techniczne, sposób montażu i podłączenia omawiamy każdorazowo podczas pierwszej wizyty. Warunkiem koniecznym jest dostęp do dachu lub komina, gdzie montujemy urządzenie odbiorcze. Od tego urządzenia prowadzimy kabel który to doprowadzamy do miejsca wskazanego przez klienta. Zakończeniem naszej instalacji jest podłączenie i skonfigurowanie urządzeń w domu klienta. Podłączenie obejmuje 1 komputer lub router. Inne dodatkowe prace związane z konfiguracją urządzeń klienta wymagają dodatkowych opłat.

3. Wybrałem internet bezprzewodowy. Czy w korzystaniu z waszej sieci przeszkadzają warunki pogodowe, śnieg, deszcz itp.?

Jedynymi trudnymi warunkami uniemożliwiającymi czasowo działanie naszej sieci są silne burze i wyładowania. Montowany przez nas sprzęt jest takim samym urządzeniem elektrycznym jak radio, i tak samo należy wyłączyć go z prądu podczas silnych wyładowań.

4. Ile czasu zajmuje instalacja?

Standardowy czas instalacji to 1 do 2 godzin.

5. W jaki sposób otrzymam fakturę?

Faktury dostępne są w panelu klienta na stronie Elektronicznego Biura Obsługi Klienta oraz ich obraz wysyłany jest po podaniu adresu e-mail, każdego pierwszego dnia miesiąca. Jeśli nie podali państwo e-maila podczas podpisywania umowy proszę zaktualizować swoje dane w panelu klienta.

6. W jaki sposób otrzymać nr klienta oraz PIN?

Wystarczy wysłać maila na adres bok@varnet.pl lub sms-a na nr. 730-108-330 i podać adres i dane osoby na umowie.

7. Gdzie w panelu klienta odnaleźć fakturę i ja wydrukować?

Do poprawnego otworzenia faktury konieczny jest program Adobe Acrobat Reader.
Można go pobrać ze strony http://get.adobe.com/reader/?promoid=DAFYK
Żeby fakturę otworzyć wystarczy w nią kliknąć. Po otworzeniu można fakturę zapisać klikając ikonkę dyskietki w lewym górnym rogu.

8. Czy jest możliwość złożenia zamówienia drogą elektroniczną?

Tak, w przypadku klientów indywidualnych wystarczy na adres mailowy: bok@varnet.pl wysłać dane do umowy: imię, nazwisko, PESEL, adres zameldowania i adres świadczenia usługi, telefon kontaktowy, e-mail kontaktowy, oraz podać plan taryfowy.

W odpowiedzi na takiego e-maila pracownicy obsługi klienta oddzwonią i umówią się na instalację.

W przypadku firm konieczna jest wcześniejsza wizyta handlowca varnet w miejscu świadczenia usługi.

9. Czy muszę dysponować własnym modemem?

Nie trzeba mieć własnego modemu.

10. Czy w ramach oferty otrzymuję od państwa modem??

Tak w ramach usługi VARNET nieodpłatnie udostępnia modem, który po zakończeniu umowy demontuje i zabiera.

11. Czy w ramach oferty otrzymuję od państwa router??

Urządzenia takie jak router są sprzedawane przez VARNET jeśli klient nie ma swojego urządzenia. Jeśli już jest jakiś router w posiadaniu klienta to trzeba podać jego nazwę i parametry pracownikom VARNET. Nastąpi sprawdzenie czy takie urządzenie nadaje się do użytku w przypadku usługi jaką oferuje VARNET.

12.Jaki jest zasięg internetu bezprzewodowego?

W zależności od zamontowanego routera zasięg może wynosić od kilku do kilkunastu metrów. Jednak każda przeszkoda na drodze sygnału z routera do urządzenia klienckiego osłabia sygnał.

13. Czy będę mógł korzystać z internetu bezprzewodowego w obrębie własnego mieszkania?

Tak, przy pomocy routera lub routerów można rozesłać sygnał internetowy w ramach mieszkania lub domu.

14. Czym jest światłowód?

Jest to specyficzny kabel telekomunikacyjny umożliwiający przesyłanie sygnału optycznego, wykorzystywany w telekomunikacji, telewizji kablowej i lokalnych sieciach komputerowych. Nośnikiem informacji jest znajdujące się wewnątrz kabla włókno światłowodowe średnicy nieco większej od średnicy ludzkiego włosa. Wykorzystywane zalety światłowodu to zasięg i pasmo transmisji większe niż dla innych mediów transmisji.

15. Jaki jest czas od podpisania umowy do instalacji internetu?

Zwykle jest to czas do 1-3 dni.

16. Internet nie działa, co trzeba zrobić?

W pierwszej kolejności wyłączyć z prądu urządzeń: modem i router, Następnie po 1 min przywrócić zasilanie  w prąd. Jeśli internet nadal nie działa  to w godzinach 8-17 należy zadzwonić na numer 730-108-303, po 17 trzeba wysłać SMSa z informacją: adres gdzie jest awaria, oraz imię i nazwisko osoby kontaktowej/zgłaszającej. Czas zdalnej realizacji standardowego zgłoszenia od klienta wynosi zwykle do 12h. W szczególnych przypadkach może być krótszy.

 

 




Copyright © 2023 by varnet.pl .Wszelkie prawa zastrzeżone.

Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ